Wednesday, March 22, 2006

Långhelg



Ja. Nu hade man långhelg. Tisdagen var ledigt eftersom det var första vårdagen. Måndagen tog jag ledig så det blev fyra dagar totalt. Upptäckte när jag kom hem att min mobilbatteri var slut så det blev inga bilder, hehe. Här är bilder av vad jag åt på fredagen. En stor pizza med räkor, sparrisar och mosad avokado. Plus korv som inte smakade något speciellt. Vad jag aldrig förstår är varför man sätter fast korvarna på riktiga ben istället för pinnar.... OK, det ser mer naturligt ut kanske men smaken blir inte annorlunda. Extra krångel för ingenting. Mja, det känns nästan som att man käkar "riktigt" kött som sitter fast på ben...
Vad jag gjorde i helgen? Tog det lugnt och sov, städade och tvättade. Det hade nog ändå inte blivit många bilder. Just nu är vädret rätt blåsigt, kalla vindar och varma vindar slåss med varandra och det är stormigt. Jag var ute och gick en sväng och höll på att blåsa bort. Blev dessutom skrattad åt när jag trodde att det kanske var tyfonsäsong eller nåt.
Annars var det inte mycket. Åt jättegoda krabbor. Hittade en persisk restaurang (Aladdin) som jag gick till, maten var sådär. Rätt smaklös om jag ska vara ärlig. Personalen var oartiga, gav ingen service och det kändes som om man åt på nån fängelsematsal. Det tog ca 6 minuter innan man fick menyn, trots att stället var halvtom. När man väl ropat till sig menyn, försökte man få servitrisens uppmärksamhet....Det var nån tant som både såg ut och var klädd som Joan Fergusson i kvinnofängelset som inte sa ett ord och som verkade jättegärna vilja befinna sig någon annanstans. Hon var jätteupptagen med att stå i ett hörn och ignorera mina vinkningar. Dessutom var hon koncentrerad på att kolla vem som nästan var färdig så att hon kunde springa och sno deras tallrik, ifall de skulle få för sig att övernatta i hennes restaurang. Det tog ytterligare 10 minuter tills man fick en annan servitör att ta ens beställning. Servitören luktade jättestark svett och hela matupplevelsen kryddades lite extra varje gång han gick förbi. När jag skulle beställa förrätt så valde jag en sorts potatissallad. Och han anmärkte (inte rekommenderade eller på nåt sätt visade att jag hade nåt val i saken) att då måste jag beställa bröd till. Jag tyckte att jag får väl beställa vad jag vill, men han menade på att bröd var nödvändig till denna sallad. Och då tyckte jag att om det nu var så nödvändig så kunde de väl satt ihop dem i menyn så att man automatisk fick bröd till. Dessutom vet jag efter att ha ätit den salladen i 30 år hur jag vill ha den, med eller utan bröd. Men han sa att de flesta som kom dit och beställde den med bröd tyckte att det upphöjde smaken. Då ville jag säga att den upphöjningen säkert skulle vara marginell i jämförelse med om han gick och luktade nån annanstans. Men istället sa jag att jag isåfall skippade förrätt och gick på huvudrätten direkt, om han inte hade några synpunkter på det också. Efter att ha tagit beställning kom han tillbaks med en skål soppa som han slängde framför en och sa kort "soup!" och gick. Jaja, maten var som sagt inte något vidare så jag behöver inte stå ut med den restaurangen fler gånger. :D

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?