Monday, March 27, 2006

Thunder Dolphin





Ok, denna berg och dalbana var scary. Jag åkte den en gång när det var ljust och en gång när det hade blivit mörkt. Hemskaste biten var i början, när man från 80 meters höjd åker rakt ner (80 grader!) i en fart av 130 km/h. (Kändes mer som 1300 km/h) Kändes som värsta mardrömmen och jag kände hur hela jag lyfte medan vagnarna åkte ner. Den finns med i RollerCoasterDataBase http://www.rcdb.com/ . Inte Six Flags direkt, men den är på top 10 för höjd och fart i hela världen. Efter att ha blivit nerdragen så åkte man runt i några mindre drops och roterade runt flera gånger. Några hemska drops var runt hörnet på byggnaden så man var helt överraskad när de kom. Andra gången satt jag dessutom på första raden, vinden var maximalt och jag var helt hes av allt skrikandet när det var slut. :o)

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?